استراتژی تولید محتوا و نحوه ایجاد موثر آن

داشتن استراتژی تولید محتوا یکی از مهم ترین رکن های بازاریابی محتوا بوده و تاثیر زیادی در جذب مخاطب خواهد داشت.

این روز­ها، مصرف­ کنندگان به تبلیغات سنتی بی‌­اعتماد شده‌­اند. این بی‌­­اعتمادی باعث شده‌­است که بازاریابان معاصر، بازاریابی مبنی بر تولید محتوا را به عنوان تاکتیک خود انتخاب کنند. بطوریکه 82 درصد از بازاریابان، در حال حاضر از بازاریابی مبنی بر تولید محتوا بصورت ویژه استفاده می­‌کنند.

موفقیت بازاریابی مبنی بر تولید محتوا ، به استراتژی تولید محتوا بستگی دارد:

در حالی که به نظر می­رسد بازاریابی محتوا در حال رشد­­کردن است، بسیاری از بازاریابان، استراتژی تولید محتوا برای کمک به بازاریابی محتوای خود ندارند. گزارش موسسه بازاریابی محتوا نشان می­‌دهد که تنها 43 درصد از بازاریابان، استراتژی تولید محتوای مستندی دارند.

داشتن یک استراتژی تولید محتوا، جزئی مهم در راستای بازاریابی محتوا است. بنابراین ما به متخصصان در این زمینه روی آورده‌­ایم تا بدانیم:

  • استراتژی تولید محتوا چیست ؟
  • چرا کسب و کارها به استراتژی محتوا نیاز دارند ؟
  • چه اقداماتی می­‌توانند برای توسعه استراتژی تولید محتوای خود انجام­ دهند؟

استراتژی تولید محتوا چیست؟

لورن رید ، مدیر خدمات نوشتاری ، یک استراتژی تولید محتوا را “رویکرد کسب و کار شما در ایجاد و توزیع محتوا برای مخاطبان هدف شما” تعریف می‌کند. اگرچه ممکن است ایجاد یک استراتژی تولید محتوا، ساده باشد. اما اگر محتوایی را که برای مخاطبان‌تان مناسب است در اولویت قرار ندهید ، اشتباهی بزرگ مرتکب شده‌­اید.

همچنین ضروری است که به عنوان تولید کننده­ محتوا، یک استراتژی تولید محتوا را که بر ارائه ارزش برای مخاطبان شما متمرکز است ثبت کنید. رید ادامه می‌دهد: “یک استراتژی محتوای موفق ، استراتژی‌­ است که به دنبال درک خواسته­‌ها و نیاز­های مخاطبان شما بوده و بر توسعه محتوای مفید، آموزشی و با ارزش برای آن‌ها تمرکز می‌­کند.”

برای شما به عنوان تولیدکننده­ محتوا، درک نوع محتوایی که مخاطبان شما را هیجان زده می‌کند ضروری است. زیرا حتی اگر بسیاری از سازمان‌ها بر مرحله ایجاد و توزیع تمرکز کنند، مخاطبان موفقیت نهایی برنامه شما را تعیین می‌کنند.

چرا به استراتژی تولید محتوا نیاز دارید؟

دانیلا آندریوسکا ، مدیر بازاریابی در کمپبل می‌­گوید: “کسب و کا­رها به یک استراتژی تولید محتوا احتیاج دارند تا اطمینان حاصل شود که کاربران مناسبی را جذب می­‌کنند تا به مشتری تبدیل شوند. آن­‌ها با تولید محتوای استراتژیک، مزایای استفاده از محصول خود را به مشتری آموزش می‌دهند.

او در حالی که با رید در مورد مزایای بازاریابی محتوا توافق دارد، می‌افزاید: “ایجاد محتوا بدون هدف، صرفاً به منظور ارائه چیزی در آن‌جا، می تواند یک اشتباه پرهزینه و وقت‌گیر باشد.” آگاهی از استراتژی خود قبل از شروع تولید محتوا، به نام تجاری شما اجازه می‌دهد محتوای مرتبط‌تری ایجاد کند که این امر به اعتماد بیشتر و بازگشت سرمایه بهتر برای تلاش های بازاریابی تولید محتوا تبدیل می شود.

دانستن اینکه یک استراتژی تولید محتوا چیست و چرا به آن نیاز دارید مهم است، اما با صرف زمان برای ایجاد آن می‌توانید به چه چیزی برسید؟

مزایای ایجاد استراتژی تولید محتوا

  • رویکرد حرف­‌های شما را مشخص می­‌کند: داشتن یک استراتژی تولید محتوای مستند می‌تواند به شما کمک کند تا دقیقاً مشخص کنید که چه کسی هستید و چه کار می­‌کنید. این پیام رسانی واضح به شما کمک می­‌کند تا در برابر مخاطبین مناسب قرار بگیرید.
  • باعث ایجاد اعتبار می‌­شود: یک استراتژی تولید محتوا راهی را برای شما فراهم می­‌کند که در مقابل افراد بیشتری قرار بگیرید. هنگامی که استراتژی خود را تعیین کردید، از اتخاذ رویکردهای تصادفی در بازاریابی خود اجتناب می­‌کنید.
  • سازگاری ایجاد می‌کند: برای اینکه بازاریابی از طریق تولید محتوا موثر باشد، باید به طور مداوم اتفاق بیفتد. با ایجاد یک استراتژی تولید محتوا، شما دقیقاً می­‌دانید که چه کاری را باید انجام دهید و چه زمانی باید این کار را انجام دهید. در واقع به شما این امکان را می­‌دهد تا نظم و پیوستگی مورد نیاز برای دستیابی به نتایج را حفظ کنید.
مزایای استراتژی بازاریابی محتوا

نحوه تعیین یک استراتژی تولید محتوای موثر برای کسب و کار شما

اگرچه برخی دستورالعمل‌­های کلی برای اینکه “استراتژی تولید محتوا چیست؟” وجود دارد، اما در نهایت به نیازهای کسب و کار شما بستگی دارد. بله، تمام محتوای ایجاد شده باید به منظور کمک به شما در دستیابی به اهداف تجاری باشد.

 به­ گفته مارکوس هو ، مدیر عامل شرکت Brew Interactive در سنگاپور ، “استراتژی تولید محتوا باید چندین کار را انجام دهد، اما در نهایت باید به شما در دستیابی به اهداف اصلی کسب و کار کمک کند.” این هدف برای اکثر مشاغل باید افزایش فروش باشد. اما بسته به محصول یا خدماتی که می‌فروشید، یک استراتژی تولید محتوا ممکن است از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت باشد.

برای یک شرکت، یک استراتژی محتوا ممکن است بر محتوای نوشتاری متمرکز باشد که به بسیاری از کلمات کلیدی SEO دسترسی دارد. برای یک شرکت دیگر ، استراتژی آن­‌ها ممکن است تمرکز بیشتری روی محتوای ویدیویی یا پادکست‌­ها داشته باشد. در پایان روز یک استراتژی تولید محتوا باید مختص کسب و کار شما باشد. همانطور که نیل مورتون ، مدیر ارشد بازاریابی در پیتربورو توضیح می‌دهد ، “یک استراتژی تولید محتوای بسیار موثر باید هم به شما نشان تجاری بدهد و هم منجر به رونق کسب و کار شما شود.”

پنج اقدام برای ایجاد یک استراتژی تولید محتوای موثر

اقدامات زیر از مهمترین موارد برای ایجاد و توسعه یک استراتژی تولید محتوای موثر به شمار می‌روند:

اهداف خود را تعیین کنید.

رید توصیه می‌کند که با یک هدف شروع کنید. او معتقد است: «شروع با هدف نهایی کسب‌ و کار به شما کمک می‌کند تمرکزتان را حفظ کنید، در غیر این صورت می‌توانید به راحتی حواس‌تان را پرت کنید.» بدون تمرکز بر اهداف تجاری، می‌توانید در نهایت محتوا را فقط به خاطر وجود آن منتشر کنید. تاراس پریستاتسکی، استراتژیست بازاریابی تولید محتوا می‌گوید: «در این مرحله، مطمئن شوید که تجزیه و تحلیل‌های خود را کاملاً تنظیم کرده‌اید.»

مخاطبان هدف خود را تعیین کنید.

آندریوسکا می‌گوید: «مخاطبان هدف خود را بشناسید.» شما می‌­خواهید بدانید که آنها وقت خود را در کدام بخش از اینترنت می‌­گذرانند، پول خود را صرف چه چیزی می‌­کنند و چگونه می‌توانید مشکلات آن‌ها را حل کنید. رید توصیه می‌کند: “نقشه سفر خود را از مرحله کشف، به مرحله ملاحظه، نقطه خرید، تا وفاداری مشتری، ترسیم کنید.” شما می‌خواهید محتوایی تولید کنید که مخاطبان هدف شما را جذب کند و آن­‌ها را در هر مرحله به سمت خرید هدایت کند.

SEO را دست کم نگیرید و درباره کلمات کلیدی مناسب تحقیق کنید.

پس از اینکه مخاطبان هدف خود را مشخص کردید، آندریوسکا می‌گوید: «باید به دقت در مورد کلمات کلیدی مرتبط با مخاطبان خود تحقیق کنید، زیرا این کلمات به ستون اصلی توسعه محتوای شما تبدیل خواهند شد.» بسیاری از ابزارها مانند Google Keyword Planner می­‌توانند به تحقیقات درباره کلمات کلیدی مناسب‌ شما کمک کنند. می­‌توانید محتواهایی پیرامون این کلمات کلیدی ایجاد کنید که ترافیک و رتبه‌­بندی سئوی بالاتری را برای وب­سایت و برند شما ایجاد کنند.

رقبا را تجزیه و تحلیل کنید.

هنگامی که متوجه شدید مخاطبان هدف و کلمات کلیدی شما چیست، ایده خوبی است که محتوای رقبای خود را به همراه حوزه‌­ها و کلمات کلیدی مورد استفاده آن­‌ها بررسی کنید. رید می‌گوید: “به رقبای خود نگاه کنید، اما مهمتر از همه، به آنچه آن‌ها انجام نمی‌دهند دقت کنید.” موضوعات، کلمات کلیدی و طول محتوای وب سایت را مطالعه کنید. اگر بخش‌هایی را پیدا کردید که رقبای شما محتوایی ندارند، می‌توانید شکاف‌ها را پر کنید و ارزش بهتری برای بازار هدف خود ارائه دهید.

کانال‌های توزیع محتوا

کانال‌های توزیع محتوای خود را انتخاب کنید.

اجازه ندهید حجم بی‌­پایان کانال­‌های توزیع بر تیم‌های شما غلبه کند. پریستاتسکی معتقد است که برندها باید تعداد انگشت‌شماری از کانال‌ها را برای توزیع محتوا انتخاب کنند. مانند وبلاگ و کانال یوتیوب، که به شرکت اجازه می‌دهد تا «روی توزیع به افراد مناسب از طریق کانال‌های مناسب تمرکز کند».

دیدگاه‌ها

محمود

مقالاتی که در مورد رشد کسب و کار قرار میدید بسیار برام جذاب هستن سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *