چگونه می توان اپلیکیشنی مشابه دیجی کالا طراحی کرد؟

آیا شغلی را دنبال می کنید که نیاز به اپلیکیشن فروشگاهی مشابه دیجی کالا دارید؟ اگر شما جزء این دسته هستید، مقاله زیر می تواند کمک بزرگی به شما بکند.

به دلیل در دسترس بودن و دسترسی تلفن های هوشمند ، استفاده از تلفن همراه در حال افزایش است. در حقیقت، امروزه تعداد تلفن های همراه در جهان بیشتر از تعداد انسان ها است. با این حال، توسعه برنامه مانند همیشه گران و مشکل است.

نکات ذکر شده در این مقاله به شما نحوه ساخت برنامه ای مانند دیجی کالا را به طور کامل توضیح می دهد.

قبل از شروع توسعه برنامه خود ، باید اطلاعات بیشتری در مورد دیجی کالا داشته باشید، دیجی کالا مشهورترین پلت فرم تجارت الکترونیک ایران است که لوازم الکترونیکی مصرفی، خرده فروشی آنلاین، محتوای دیجیتال، خدمات محاسباتی و سایر خدمات محلی مانند تحویل مواد غذایی و معاملات روزانه را ارائه می دهد.

دیجی کالا به دلیل دسترسی بی نظیر و جذابیتش، امروزه به یکی از با ارزش ترین شرکت های ایران تبدیل شده است.

این برند علاوه بر پلتفرم دسکتاپ ، به مصرف کنندگان موبایل نیز گسترش یافته است. برنامه فروشگاهی دیجی کالا اولین برنامه محبوب در نوع خود در ایران امروز است و در گوگل پلی ثبت شده است و تعداد دانلود های زیادی دارد.

اپلیکیشن مشابه دیجی کالا

چگونه می توان برنامه ای مانند دیجی کالا ایجاد کرد؟

  • ایده روشنی در مورد برنامه ایجاد کنید
  • مهمترین ویژگی های برنامه خود را بنویسید
  • روند طراحی برنامه را شروع کنید
  • استفاده از الگوهای برنامه برای ساده سازی مراحل طراحی
  • رمزگذاری backend
  • frontend را کدگذاری کنید
  • بازخورد را برای نسخه اولیه برنامه دریافت کنید
  • برنامه خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید
  • تبلیغ برنامه خود
  • برنامه تمام شده را منتشر کنید

اکثر توسعه دهندگان برنامه فکر می کنند که کد نویسی مهمترین قسمت ساخت برنامه ها است، این تفکر کاملا اشتباه است. با این حال ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک ایده اساسی در مورد برنامه خود ایجاد کنید.

وقتی به ایده ایده آل رسیدید، بعدا کدگذاری ساده تر می شود.

کدگذاری یک برنامه یک فرآیند گران قیمت است زیرا توسعه دهندگان اغلب هزینه های هنگفت ساعتی را دریافت می کنند. بسته به کیفیت و تجربه توسعه دهنده ای که استخدام می کنید ، حتی ممکن است نرخ ها در هر ساعت به میلیون ها تومن برسد. بنابراین بهتر است این کدگذاری را بعدا انجام دهید و در ابتدا یک ایده ناب خلق کنید.

تحقیقات بازار را انجام دهید و از مخاطبان مورد نظر خود بازخورد بگیرید. انجام این مرحله باعث صرفه جویی در هزینه های توسعه برنامه می شود.

حتی اگر یکپارچه سازی و کدگذاری برنامه شما مدت بیشتری طول بکشد؛ درک خواسته های مصرف کنندگان می تواند به شما در موفقیت محصول ، کمک بسزایی نماید.

از مدل کسب و کار یا BMC استفاده کنید

BMC الگویی است که فاکتورهای مختلف کسب و کار را در نظر می گیرد ، از جمله ارزش پیشنهادی ، درآمد و مسائل مربوط به مشتری.

با استفاده از این مدل ، فقط در عرض چند ساعت می توانید توسعه ایده خود را به پایان برسانید.

BMC به شما ایده نحوه ساخت برنامه ای مانند دیجی کالا را می دهد. برنامه ریزی بهترین راه برای شروع روند توسعه برنامه شما است.

مهمترین ویژگی های برنامه خود را بنویسید پس از اتمام مراحل برنامه ریزی اولیه ، شما باید اصلی ترین ویژگی های موجود در اپلیکیشن خود را ذکر کنید.

برنامه شما باید متمایز از سایر برنامه های رقبا، حتی دیجی کالا باشد. نباید از پذیرفتن بازخورد و انتقادات ترس داشته باشید. درک شکایات مصرف کنندگان باعث می شود تا با گذشت زمان برنامه شما بهبود یابد.

مصرف کنندگان شما همچنین باید بتوانند محصولات موجود در اپلیکیشن را بررسی کنند. این یک ویژگی اساسی است، خصوصاً برای فضای آنلاین در بازار.

اپلیکیشن شما همچنین باید هر دو جنبه مثبت و منفی محصول را بررسی کند و به مشتریان کمک کند تا در مورد انتخاب هایشان تصمیم آگاهانه بگیرند.

اپلیکیشن مشابه دیجی کالا

درگاه پرداخت اپلیکیشن مشابه دیجی کالا

برنامه شما باید از بیشترین حالت های پرداخت پشتیبانی کند. در غیر این صورت ، ممکن است مشتریانی را از دست بدهید که روش پرداخت دلخواه خود را در لیست برنامه های شما پیدا نکنند.

بنابراین ، برای جلوگیری از چنین سناریوهایی ، همیشه چندین گزینه پرداخت را در برنامه فروشگاهی خود ادغام کنید. با استفاده از ویژگی نوتیفیکیشن ها ، می توانید مشتریان را در مورد تخفیف ها و به روزرسانی های مهم در مورد تغییرات برنامه مطلع کنید.

اطلاع مشتریان از فروش و پیشنهادها ، اغلب می تواند درآمدزایی شما را مستقیماً افزایش دهد. ادغام در سیستم عامل های مختلف سریعترین راه محبوبیت امروز است.

لیست علاقه مندی ها یکی از کاربردهای بسیار مفید در برنامه دیجی کالا است. این سیستم به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا محصولات مورد علاقه خود را در لیست خواسته های خود ذخیره کنند.

هنگامی که قصد خرید محصولی را دارند ، می توانند کالای مورد نظر را به راحتی پیدا کنند. با بینش بهتر در مورد رفتار و اولویت مصرف کننده ، می توانید او را برای پیشنهادهای خاص و تخفیف هایی که احتمالاً بیشتر در آنها هزینه می کنند، هدف قرار دهید.

روند طراحی برنامه شبیه دیجی کالا را شروع کنید

طراحی قبل از کدگذاری همچنین می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه کمک کند، زیرا در طول فرایند توسعه نیازی به انجام چندین بازبینی یا تکرار نخواهید داشت.

استفاده از الگوهای آماده به شرکت ها این امکان را می دهد که هنگام طراحی رابط کاربری، از کدهای موجود استفاده کنند و در نتیجه هزینه توسعه را کاهش دهند.

با کاهش زمان ورود به بازار، برنامه شما زودتر می تواند درآمدزایی کند؛ اگر دانش کافی در مورد توسعه رابط کاربری و طراحی ندارید.

backend را رمزگذاری کنید

سرانجام ، پس از انجام مراحل ذکر شده در بالا ، سرانجام می توانید به توسعه و کدگذاری خود ادامه دهید. بخاطر داشته باشید که برای دستیابی به بهترین نتیجه ، باید تمام مراحل را با دقت بسیار زیادی انجام دهید.

باید بدانید که بیشتر قسمت های برنامه به درستی کار می کنند به میزان کارآیی کدگذاری backend آن بستگی دارد.

backend وظیفه ایجاد API ها ، ذخیره و بازیابی داده ها را دارد. یک از بهترین زبان های برنامه نویسی در ساخت اپلیکیشن زبان کاتلین می باشد.

اپلیکیشن مشابه دیجی کالا

Frontend را کدگذاری کنید

منظور از توسعه Frontend ، توسعه بخش هایی از برنامه است که مصرف کنندگان مستقیماً با آنها ارتباط برقرار کرده و با آنها درگیر می شوند.

این مسائل می تواند کمک زیادی در تهیه اپلیکیشن مشابه دیجی کالا برای شما داشته باشد.

این شاید جدایی ناپذیرترین بخشی باشد که رمزگذاری بی نقص، رمز موفقیت است.

علاوه بر این، هر آنچه را که در  Frontend تولید می کنید باید چشم نواز باشد و ظاهر قابل استفاده و تمیزی را برای کاربران ایجاد کند.

بازخورد را برای نسخه اولیه برنامه دریافت کنید

بهترین روش برای فهمیدن اینکه برنامه شما مفید است یا خیر ، به نحوه درک مصرف کنندگان از برنامه بستگی دارد.

بنابراین ، شما باید یک نسخه اولیه از برنامه را به کاربران ارائه دهید، آن ها می توانند بازخورد مثبت و منفی را بر اساس تجربه خود ارائه دهند.

بازخورد به شما کمک می کند تا چندین ویژگی و قابلیت را در برنامه قبل از اجرای نهایی تنظیم کنید.

برنامه را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

در حالی که بیشتر مردم احساس می کنند SEO برای وب سایت ها مناسب است، باید بدانید که بهینه سازی اپلیکیشن نیز فاکتور مهمی است که باید در نظر بگیرید.

بهینه سازی برنامه بی عیب و نقص منجر به رتبه بندی اپلیکیشن شما نسبت به سایر برنامه های مشابه می شود.

در اینجا برخی از عواملی وجود دارد که در سئو سایت برنامه شما نقش دارد.

کلمه کلیدی، بک لینک، عنوان و… علاوه بر این ، بررسی ها ، رتبه بندی ها و تعداد بارگیری برای برنامه، نیز بر روی SEO نهایی آن در ویترین فروشگاه دیجیتال تأثیر می گذارد.

اپلیکیشن مشابه دیجی کالا

برنامه را تبلیغ و بازاریابی کنید

بدون فعالیت های تبلیغاتی مناسب ، ممکن است مصرف کنندگان در کشف برنامه شما مشکل داشته باشند.

به همین دلیل نخواهید توانست اپلیکیشن مشابه دیجی کالا تولید کنید. در زیر چند نکته برای تبلیغ برنامه ذکر شده است

  • یک وبلاگ راه اندازی کنید
  • یک ویدیو در مورد برنامه ایجاد کنید
  • بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی

اپلیکیشن مشابه دیجی کالا به پایان رسیده را منتشر کنید

پس از اتمام هر مرحله دیگر که در بالا ذکر شد، برنامه شما برای راه اندازی در فروشگاه های اپلیکیشن مثل بازار یا App Store یاGoogle Play آماده است.

به خاطر داشته باشید که امروزه تعداد بیشماری از برنامه های مشابه دیجی کالا در بازار وجود دارد.

بنابراین، برنامه شما نیاز به انجام کاری متفاوت و منحصر به فرد دارد تا از دیگر برنامه ها متمایز شود.

دیجی کالا توانسته است در تجارت الکترونیکی چنین جایگاهی را به دست آورد زیرا یکی از اولین خدمات ارائه دهنده در نوع خود بوده است.

شما هم می توانید برای کسب و کار یا سایت خود اپلیکیشن مشابه دیجی کالا داشته باشید.

ما در مجموعه وبمونی آماده ایم این اپلیکیشن را برای شما طراحی کنیم تا بتوانیم باعث پیشرفت کسب و کار شما بشویم.

همچنین برای یادگیری برنامه نویسی و یا شروع کارآموزی می توانید با درگاه های ارتباطی ما در تماس باشید یا با نصب اپلیکیشن وبمونی از قسمت پرسش و پاسخ مشاوره بگیرید و در صورت علاقه مند به کارآموزی فرم مربوطه را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

همواره نظرات شما باعث انگیزه و ارتقاء ما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *